top of page

30 let spolku ZUBRNICKÁ MUSEÁLNÍ ŽELEZNICE - 4. Díl - První veřejné jízdy

Díl 4. Přinášíme další díl seriálu 30 let našeho spolku. Zahájení provozu pro veřejnost. Píše se sobota 29.května 1993, 8 hodin ráno a z Velkého Března do Zubrnic vyráží první plně obsazený osobní vlak v podání motorového vozu M131.1405 /Teplice/. V tento den probíhají oslavy 135 let lokomotivního depa v Ústí nad Labem a ty zajišťují přepravu z lokomotivního depa do Velkého Března soupravou dvou motorových vozů M131.1266

/Sokolov/, M131.1487 /Plzeň/ a dvou přívěsných vozů Clm a CDflm. Souprava přijela na druhý pravidelný spoj do Velkého Března. Původně měli cestující ze soupravy přestoupit do motorového vozu, ale to kapacita motorového vozu ze Zubrnic neumožňovala, souprava se se sólo motorový vozem spojila a jelo se do Zubrnic. Takový nápor cestujících lokálka nikdy nezažila. Souprava ve složení M131.1405, M131.1266, Clm, BDflm a M131.1487 jela v tento den ještě jednou. Druhý den neděle 30. května 1993 probíhala podobně akorát se na pár spojů Zubrnice - Velké Březno a zpět projel motorový vůz M131.1266. Tolik krátký report z prvního víkendu pro veřejnost.

Plakát na první veřejné jízdy do Zubrnic 29. a 30.5. 1993

Sken kroniky se všemi vydávanými jízdenkami společnosti ČOD s.r.o.

Jeden z odjezdů pravidelného vlaku ze Zubrnic. Motorový vůz M131.1405. 29.5. 1993

Příjezd motorového vozu M131.1405 do zastávky Leština 29.5.1993

Přestup cestujících ve Velkém Březně. Vlevo stojí M131.1266 ze Sokolova. Na vystavení do Velkého Března byla přivezena v té době neprovozní parní lokomotiva 423.0145. 30.5.1993

První příjezd soupravy do Zubrnic. 29.5.1993

Před odjezdem ze Zubrnic. 29.5.1993

Časopis Reliéf.

Ústecký deník

Časopis Železnice.

89 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page