7. Díl 30 let spolku ZMŽ
Vracíme se k pravěku našeho spolku před 30 lety 7. kapitolou, přetahy získaných železničních vozidel a drobných pracech na trati. Pro potřeby provozu motorovými vozy na naší trati byl zakoupen členem spolku provozní M131.1302 (dnes KŽC) z ACHP Městečko Trnávka, který dostal ve společnosti i nový lak. V Kolíně ve zdejším depu byl pro nás připraven motorový vůz M131.1013 určen na náhradní díly. Z Kolína pokračoval konvoj do Prahy, kde se brala zetka s pivákem a 4 uhláky, dále se pokračovalo přes Všetaty do Mladé Boleslavi pro lehký přívěsný osobní vůz Blm na kterém v současné době probíhá kompletní renovace. Celý konvoj v čele s lokomotivou řady
704 011-6 se vydal z Mladé Boleslavi přes Všetaty do cílové stanice Velké Březno. Řada vozidel měla své majitele a tak po odchodu ze spolku s nimi naložili jak uznali za vhodné. V té době nebylo v silách spolku některé z vozidel odkoupit, proto našla jiné majitele. Další fotografie přináší drobné práce na trati v podobě prořezů náletových dřevin a jejich odvozen MUVkou.
Můžete se těšit na další díl seriálu 30 let zpátky v čase. Děkujeme za spolupráci při tvorbě článků Muzeum v přírodě Zubrnice .
ACHP Městečko Trnávka vlevo pro nás připraven motorový vůz M131.1302 (KŽC) a vedle M131.1441 (MBM rail s.r.o.). Prosinec 1993
Část konvoje na vlečce ČKD Praha. Prosinec 1993
Celá souprava historických vozů po příjezdu do Velkého Března, kde na konci soupravy je přivěšen lehký přívěsný vůz Blm na kterém v současné době probíhá kompletní renovace, která bude dokončena v příštím roce a vůz bude zařazen do provozu. Prosinec 1993
Náčrtek trasy odkaď se vozidla brala. Kronika ZMŽ
Drobné práce na trati, odvoz náletových dřevin do Zubrnic. Zima 1993-94
Drobné práce na trati, odvoz náletových dřevin do Zubrnic. Zima 1993-94
Zimní idylka na nádraží v Zubrnicích. Zima 1993-94
Členové spolku na nádraží v Zubrnicích po příjezdu z brigády. Zima 1993-94
Pozvánka na parní akci otištěna v deníku Blesk se služebním jízdním řádem a jízdenkami. Říjen 1993 kronika ZMŽ
Článek o historii tratě a veřejném provozu, který vyšel v časopise Železnice. Listopad 1993
Comments