top of page
Obrázek autoraPetr Miškovský

30 let spolku ZUBRNICKÁ MUSEÁLNÍ ŽELEZNICE - 2. Díl Začátky

Aktualizováno: 23. 5. 2023

Po kratší pauze pokračujeme v seriálu o vzniku a průběhu 30 let našeho spolku. Co předcházelo než náš spolek vznikl.

Po aktivitách Vlastivědného muzea v Ústí nad Labem přebírá aktivity na železnici nově vzniklá společnost České obchodní dráhy s.r.o.. Její vznik se datuje na 4.11.1992 a v tento den byla uzavřena společenská smlouva. Už v této době se hovořilo o zprovoznění úseku z Velkého Března do Zubrnic na 29.5.1993. Mělo by to

být téměř na den přesně, kdy trať pod tehdejším označením 7k byla před

15 lety zrušena. A začalo se s pracemi…

..…...........................................................................

Příspěvky vznikají za pomoci Muzeum v přírodě Zubrnice

V dalším příspěvku se budeme věnovat vozidlům a jejich převozům do Zubrnic před zahájením dočasného veřejného provozu v roce 1993.

Jízda drezínou Vm, která zajistila převoz kontrolního orgánu ohledně stavu kolejového svršku před likvidací naletových dřevin 14.11.1992.

Příjezd prvních historických vozidel do Velkého Března.

První pracovní vlak na trati, který byl vypraven na provedení prořezávky náletových dřevin. To musela být tehdy fuška, trať byla nepoužívána 14 let. 15.11.1992.

Roztržený styk kolejových polí v km 5,6 bylo třeba opravit.

Roztržený styk kolejových polí v km 5,6 bylo třeba opravit. Jaro 1993

Po práci nástup na zaslouženou baštu. Pozná se tu někdo? Jaro 1993

104 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page